Вітаю Вас Гость | RSS


Меню
Друзі сайту

Педагогічна преса

Національна дитяча гарача лінія

Категорії розділу
Новини [439]
Анонси [49]
Рік дитячої творчості [2]
Рік Тараса Шевченка [7]
Літній табір 2014 [9]
Національно-патріотичне виховання [25]
Пам'ятні дати [5]
На допомогу батькам [11]
На допомогу учням [2]
На допомогу колегам [4]
Просвіта [26]
2017 рік - Рік Японії [1]
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Методичні рекомендації  щодо

складання навчальних програм для обдарованих дітей

 

Понятійний словник

 

Програма – розрахований на планомірне здійснення, спрямований на досягнення єдиної мети і прив’язаний до певних строків комплекс заходів, забезпечених необхідними ресурсами; це сукупність правил, процедур, цілей, настанов.

Індивідуальна освітня програма – це програма, що передбачає гнучку систему навчання, яка дає змогу старшокласнику обрати індивідуальний напрям, зміст, темп, уміння для задоволення освітніх запитів.

Індивідуальна освітня програма учня документ, який визначає особистісно значиму мету навчання, зміст навчального матеріалу, форми і термін його вивчення, а також критерії результативності.

 

Індивідуальна освітня програма відображає особливі освітні потреби учня в даному конкретному предметі, які не можуть бути задоволені у повному обсязі в загальнокласній роботі. Ініціаторами розробки індивідуальної освітньої програми можуть виступати як учитель, так і учень. Навчання учня на за індивідуальною освітньою програмою може бути здійснений тільки за згодою учня і за наявності достатнього рівня його готовності. Індивідуальна освітня програма створюється на основі базисного навчального плану тими, хто навчається, за підтримки вчителя-предметника, класного керівника, батьків, психолога.

Індивідуальна освітня програма учня за визначеним навчальним предметом – це спосіб індивідуального засвоєння поглибленого навчального матеріалу з метою підвищення результативності підготовки дитини до участі в інтелектуальних змаганнях, ЗНО та ін.

Індивідуальна освітня програма учня для педагога є результатом процесу проектування, що здійснюється цілеспрямовано, поетапно, послідовно. З урахуванням того, що будь-яка проектна діяльність припускає організацію певних етапів (1 – проектний етап; 2 – етап реалізації проекту; 3 – рефлексивний етап; післяпроектний етап) а всередині кожного етапу виокремлюються свої етапи, які утворюють змістовну, структурну, технологічну, організаційну основу проектних дій.

 

Орієнтована структура

індивідуальної програми розвитку обдарованості учнів

    1. Титульна сторінка (назва освітнього закладу, де реалізується програма; дані про автора; назва і термін реалізації програми; назва міста, рік створення програми).
    2. Пояснювальна записка до програми.
  • 1. Актуальність.
  • 2. Протиріччя, проблема, утруднення.
  • Передумови появи нової програми.
  • Проблеми, що ведуть до розробки авторської програми, розв’язання яких потребує інтелектуального забезпечення.Мета, завдання, принципи, на яких базується програма.

3. Мета – це суб’єктивний образ бажаного. Вона повинна бути визначена конкретно: на визначений термін; відповідно до профілю освіти після школи; за вибором конкретного навчального закладу; за досягненням успіхів у цілому та за окремими предметами. Класний керівник або вчитель оцінює вміння учня формулювати мету, використовуючи наступні критерії:

  • високий рівень: учень може сформулювати 3-4 показники;
  • середній рівень: учень може сформулювати 2 показники;
  • низький рівень: учень сформулював один з показників або взагалі не може визначити мети своєї освіти.

Завдання – частина мети, конкретизація мети. Учню необхідно визначити, як він досягатиме поставлену мету. Завдання ставляться на визначений термін, за конкретними видами діяльності, за окремими предметами. Оцінюється вміння учня ставити завдання за наступними критеріями:

  • високий рівень, якщо учень сформулював три показники;
  • середній рівень – два показника;
  • низький рівень, якщо учень сформулював один або не сформулював ні одного показника, тобто не може ставити перед собою завдання для досягнення мети.

4. Ідея, підхід, авторська точка зору.

  1. 5. Вікова категорія учасника програми.
  2. 6. Кількість годин, необхідних для реалізації програми.
  3. 7. Технології, методи, прийоми та форми роботи, які допомагають реалізувати програму.
  4. 8. Ресурсне забезпечення програми (використані матеріали, обладнання, психологічні ресурси та ін.).
  5. 9. Характеристика структури програми.
  6. 10. Форми підведення підсумків реалізації програми (за умови впровадження в практику).
  7.  
  8. 3. Прогноз (опис очікуваних результатів у ході реалізації програми).

 

4. Змістовна частина.

Поглиблений зміст навчального матеріалу за вибором учня.

Види діяльності та види завдань щодо розвитку психічних процесів, інтелектуальних і творчих якостей.

Психологічний супровід: форми, методи та прийоми (розвиток психічних процесів, інтелектуальних, творчих та особистісних якостей).Самоосвітня діяльність обдарованої дитини (саморозвиток).

  1. Рекомендації обдарованій дитині та його батькам.

 

Навчальна програма може бути різною за обсягом, змістом варіативної частини базисного навчального плану, змістом додаткової освіти, повнотою представленої педагогічної технології.

 

Необхідно пам’ятати, що:

  • Розробка індивідуальної освітньої програми починається з постановки особистісно значимої мети навчання на основі аналізу вимог освітнього стандарту, навчальної програми з предмета та освітніх потреб учня.
  • Індивідуальна освітня програма може бути розроблена на навчальну тему, семестр, навчальний рік (за рішенням педагога).
  • В індивідуальній освітній програмі передбачається сполучення індивідуально самостійної роботи учня з консультаціями вчителя в конкретно визначені строки її виконання.
  • Як критерії результативності виконання індивідуальної освітньої програми можуть виступати: прогнозований рівень засвоєння навчального матеріалу; оволодіння певними способами діяльності (наприклад, написання реферату, проведення досліджень, підготовка до ЗНО, участь в олімпіадах, конкурсах різного рівня тощо); розвиток особистісних якостей і компетенцій учня (наприклад, комунікативні здібності, якості лідера, здатність вести дискусію, діалог).
  • Розроблена програма проходить експертизу на методичній раді школи.
  • Учень повинен бути готовим до обґрунтування актуальності та особистої значимості індивідуальної освітньої програми та звітувати про її виконання.
  • Індивідуальна освітня програма призначена формувати відповідальне ставлення учня до справи. У той же час учитель контролює хід виконання програми. Під час систематичного недотримання строків реалізації програми учнем учитель має право звернутися до адміністрації школи з пропозицією про припинення реалізації програми.

 

 

Програма індивідуального розвитку та саморозвитку дитини,

схильної до науково-дослідницької діяльності

(Складається разом із психологом для учнів 8-9 класів)

І. Коротка самохарактеристика (у 8 – 10 реченнях).

ІІ. Я прагну розвивати такі якості своєї особистості:

Яким чином я планую розвивати

  • фізичні можливості
  • інтелектуальне сприйняття
  • напруженість
  • концентрація уваги
  • самостійність мислення
  • гнучкість мислення
  • швидкість та глибина засвоєння

навчального матеріалу

  • свої позиції

ІІІ. Мені здається, що я краще виконую задачі, пов’язані з:

  • аналізом;
  • синтезом;
  • порівнянням;
  • узагальненням;
  • хронологією;
  • систематизацією;
  • визначенням;
  • дослідженням;
  • класифікацією тощо (дописати).

ІV. Я хотів би розвинути в собі уміння, пов’язані з:

  • аналізом;
  • синтезом;
  • порівнянням;
  • узагальненням;
  • хронологією;
  • систематизацією;
  • визначенням;
  • дослідженням;
  • класифікацією тощо (дописати).

V. Я планую поглибити свої знання з предмета (взяти участь у предметній олімпіаді, конкурсі-захисті МАН, науковій конференції, творчому конкурсі тощо).

VІ. Результати творчих досягнень учня (олімпіади, конкурси МАН, турніри, місце, яке посів, отримані нагороди).

 

 

 

 

 

 

Форма входу
Пошук
Календар
«  Жовтень 2017  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031
Погода
Опитування
Що на нашому сайті є для вас найбільш цікавим?
Всього відповідей: 135
Знайшли помилку?
Система Orphus
Виділіть помилку мишкою
та натисніть Ctrl+Enter
Архів записів